BDAR
Privatumo politika

Aukšto meistriškumo sporto specialisto kompetencijoms įgyti

Programos tikslas

Programos tikslas – ruošti specialistus, įgijusius naujausių moksliniais tyrimai grįstų konkrečios sporto šakos ir bendrųjų sporto srities žinių ir gebėjimų bei siekiančius karjeros profesinėje veikloje.

Uždaviniai

 

  1. Analizuoti ir suprasti pedagoginius, psichologinius asmenybės aspektus, žmogaus organizmo sandaros ir funkcijų sąveiką, jo augimo ir brendimo dėsningumus.
  2. Suprasti treniruotės (daugiametės, metinės, mikrociklo) uždavinius bei modeliuoti specifinį jos turinį.
  3. Ugdytis gebėjimą savarankiškai parinkti konkrečios sporto šakos technikos ir taktikos mokymo bei tobulinimo priemones, metodus.
  4. Naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis sekti Lietuvos ir tarptautinę sporto politiką, sporto teisinio reglamentavimo pokyčius, susipažinti su naujausiais sporto mokslo pasiekimais.
  5. Įvertinti tobulinimosi galimybes, numatant savo profesinės karjeros viziją.

 

Turinys

Studijų dalyko pavadinimas Iš viso val. Savarankiško darbo val. Paskaitos Pratybos / Konsultacijos
Profesinė kalba 80 50 6 24
Anatomija ir fiziologija 133 88 30 15
Sporto psichologija 133 88 30 15
Fizinės būklės tyrimai 133 88 30 15
Traumų prevencija ir reabilitacija 133 88 30 15
Vaikų ir suaugusiųjų sveikatą stiprinantis fizinis aktyvumas 133 88 30 15
Turizmo ir sporto organizacijų valdymas 133 88 30 15
Mityba ir sportas 133 88 30 15
Sporto šakos specializacija 266 176 60 30
Sporto šakos praktika 123 123    
Iš viso: 1400 965 276 159

Mokymo metodai

  • Tradicinė paskaita
  • Problemomis grįstas mokymas
  • Atvejo analizė (atvejo studijos)
  • Diskusija
  • Realių gyvenimiškų situacijų (projektų) modeliavimas
  • Pratybos
  • Literatūros analizė
  • Mokslinio straipsnio analizė
  • Idėjų (minčių) žemėlapio sudarymas
  • Seminarai
  • Darbas grupėse

 

Įgyjamos kompetencijos

Kvalifikacijos Pagrindinės kompetencijos
Aukšto meistriškumo sporto specialistas (treneris)
  1. Bendrauti žodžiu ir raštu valstybine ir (arba) užsienio kalba (-omis), naudotis komunikaciniais ir informacinių technologijų šaltiniais.
  2. Bendrauti ir bendradarbiauti kolektyve ir su sportininkais, atsižvelgiant į etinį, etninį, socialinį ir kultūrinį darbo kontekstą.
  3. Išmanyti sporto etiką (tarptautinius standartus).
  4. Priimti atsakingus ir pagrįstus sprendimus, didinti savo kūrybinį potencialą, būti pasiruošusiu atsakingam vadovavimui ekspertiniam ir (arba) komandiniam darbui.
  5. Organizuoti ir planuoti savo darbą. Parinkti situacijai adekvačius ir veiksmingus planavimo ir organizavimo metodus.
  6. Įvertinti profesinės aplinkos privalumus ir trūkumus numatant profesinio tobulėjimo perspektyvas.
  7. Rengti ar vadovauti rengiant treniruočių programas.
  8. Koordinuoti sportininkų individualias ir grupines treniruotes.
  9. Atlikti tyrimus sportininkų treniravimo modelių veiksmingumui ir sąveikai su parengtumu nustatyti.
  10. Išmanyti sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybų sistemą, sudaryti treniruočių stovyklų programas, koordinuoti sportininkų dalyvavimą aukšto meistriškumo sporto renginiuose, treniruočių stovyklose.
  11. Suprasti amžiaus tarpsnių psichologiją ir fiziologiją.
  12. Suprasti žmogaus organizmo sandarą ir funkcijas, procesus, vykstančius žmogaus organizme, atliekant skirtingus fizinius pratimus.
  13. Įvertinti sportininkų funkcines galias ir (arba) parinkti ir taikyti tinkamus mokslinių tyrimų metodus sportininkų parengtumui vertinti, bendradarbiaujant su sporto mokslo ir kitų sričių specialistais.
  14. Formuoti ir lavinti pasirinktos sporto šakos įgūdžius. Taikyti įvairių sporto šakų įgūdžių lavinimo metodus.
  15. Kurti saugią, sportininko emocinį, socialinį, intelektualinį, dvasinį vystymąsi palaikančią ugdymo(si) aplinką.
  16. Tikslingai taikyti šiuolaikines ugdymo(si) technologijas ir mokymo(si) metodus, rengiant sportininkams įdomią ir patrauklią mokymo(si) medžiagą.
  17. Suprasti ir taikyti treniravimo procese įvairius pedagoginio ir psichologinio poveikio metodus.
  18. Suprasti treniravimo principus, pasirengti aukšto meistriškumo sporto pratyboms ir jas vykdyti, parengti šių pratybų etapų programas, taikant šiuolaikines sportininkų rengimo technologijas.
  19. Žinoti įvairias negalias turinčių sportininkų treniravimo ypatumus.
  20. Pasirinkti tinkamus mokymo ir judamųjų gebėjimų lavinimo metodus treniravimo tikslams pasiekti. Apibrėžti judesių valdymo principus.
  21. Individualizuoti ir operatyviai koreguoti fizinius krūvius.
  22. Identifikuoti sportinės technikos ir taktikos klaidų priežastis, pasirinkti ir taikyti jų taisymo būdus.
  23. Išmanyti traumų prevencijos principus, paaiškinti ir taikyti įvairias ergogenines priemones, padėsiančias  atsigauti po fizinių krūvių ar patirtų traumų.
  24. Išmanyti sportininkų atrankos ir treniravimo principus įvairiais amžiaus tarpsniais.
  25. Organizuoti sporto šakos aukšto meistriškumo sporto varžybas ir jas vykdyti.
  26. Demonstruoti nuolat atnaujintas, profesijos pagrindą sudarančias, bazines žinias ir išlavintus mokymosi įgūdžius.

Įgytų kompetencijų įvertinimo būdai

  • Individualus darbas
  • Grupinis darbas
  • Koliokviumas
  • Pratybų atsiskaitymas
  • Praktikos ataskaita
  • Projektas
  • Žodinis iliustruotas pranešimas
  • Stendinis iliustruotas pranešimas
  • Egzaminas

 

Bendra informacija

Nuo 2019-01 -01 įsigalioja Lietuvos Respublikos Kūno kultūros ir sporto įstatymo Nr. I-1151 pakeitimo įstatymas. Pagal jį išsilavinimo keičiasi reikalavimai asmenims, teikiantiems sporto specialisto paslaugas (žr. III skyrius „Kūno kultūros ir sporto specialistai“).

Pagal šio įstatymo straipsnio „Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas“ 7 ir 13 punktus:

  1. Asmenys, kuriems iki šio įstatymo įsigaliojimo buvo išduoti kūno kultūros ir sporto veiklos leidimai ir šių leidimų galiojimo terminas nebuvo pasibaigęs, turi teisę dirbti kūno kultūros ar sporto specialistais ar teikti kūno kultūros ar sporto specialistų paslaugas iki šių leidimų galiojimo pabaigos.
  2. Asmenys, įgiję kūno kultūros ar sporto specialisto statusą iki šio įstatymo įsigaliojimo, tačiau neatitinkantys šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Kūno kultūros ir sporto įstatymo kūno kultūros ir sporto specialistams keliamų reikalavimų, turi teisę dirbti kūno kultūros ar sporto specialistais ar teikti kūno kultūros ar sporto specialistų paslaugas iki 2023 m. rugsėjo 1 dienos.

Pagal  LR Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymą
DĖL MOKYMŲ, SUTEIKIANČIŲ TEISĘ DIRBTI FIZINIO AKTYVUMO AR AUKŠTO MEISTRIŠKUMO SPORTO SPECIALISTU ARBA FIZINIO AKTYVUMO AR AUKŠTO MEISTRIŠKUMO SPORTO INSTRUKTORIUMI, ORGANIZAVIMO IR ĮGYTŲ KOMPETENCIJŲ TOBULINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
numatytos tokios mokymų trukmės:
Aukšto meistriškumo sporto specialisto kompetencijoms įgyti  – 1,5 metų apimtis – 1 400 val.
Fizinio aktyvumo specialisto kompetencijoms įgyti  – 1,5 metų apimtis – 1 400 val.
Aukšto meistriškumo sporto instruktoriaus kompetencijoms įgyti  – 1 metai, apimtis – 1 000 val.
Fizinio aktyvumo instruktoriaus kompetencijoms įgyti  – 1 metai, apimtis – 1 000 val.

  1. 19. Baigus mokymus įgytos kompetencijos tobulinamos kas 5 metus:
    19.1. Aukšto meistriškumo sporto specialistui – mažiausiai 96 mokymų valandos per 5 metus;
    19.2. Fizinio aktyvumo sporto specialistui – mažiausiai 96 mokymų valandos per 5 metus;
    19.3. Aukšto meistriškumo sporto instruktoriui – mažiausiai 96 mokymų valandos per 5 metus;
    19.4. Fizinio aktyvumo instruktoriui – mažiausiai 96 mokymų valandos per 5 metus.